Senaste nytt

 
Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Till för alla medlemmar i Sandö. Jätte kul även om man aldrig varit på en segelbåt. Vi har åldrar från 5-80år som varit med ute. Välkomna! Tack Lasse! Som hjälpte oss att filma och klippa detta! ... See MoreSee Less

2 CommentsComment on Facebook

Så snyggt gjort! Jag kan verkligen rekommendera en tur med jiggarna, riktigt roliga att segla😀

Proffsig film, kul.

Lite reparation på Dannevalens tak denna veckan. ... See MoreSee Less

Lite reparation på Dannevalens tak denna veckan.

Hamnplan avstängd!
Hela söndagen och måndag är hamnplan helt avstängd. Söndagen städar vi och gör om hamnplan till parkeringsplatser. Måndag saltar vi, så det inte damar så mycket i sommar. Trevlig helg på er!
... See MoreSee Less

Hamnplan avstängd!
Hela söndagen och måndag är hamnplan helt avstängd. Söndagen städar vi och gör om hamnplan till parkeringsplatser. Måndag saltar vi, så det inte damar så mycket i sommar. Trevlig helg på er!

Tack för en lyckad ”vår” grill i går. Med invigning av Sandös nya vattenfall! ... See MoreSee Less

3 CommentsComment on Facebook

Va mysigt det ser ut och med härligt väder ☀️

Tack för en bra arrangerad grillkväll! 👏

Oj vad är de för vattenfall?

Om två timmar startar vi grillarna. ... See MoreSee Less

Om två timmar startar vi grillarna.

I morgon är det dax för Sandö hamns första fest för året!! Välkomna! ... See MoreSee Less

I morgon är det dax för Sandö hamns första fest för året!! Välkomna!

På måndag är det Sandö piraterna, vi seglar kl 18.00 med hamnens 4 giggar. Efter seglingen blir det korv och bröd. Maila hamnkapten@sandohamn.se om du vill hänga med. ... See MoreSee Less

Idag sjösätter vi ROV som ska hjälpa oss att kontrollera botten inför vision 2.0. (Troligen det dyraste vi lyft i Sandö kranen) ... See MoreSee Less

Idag sjösätter vi ROV som ska hjälpa oss att kontrollera botten inför vision 2.0. (Troligen det dyraste vi lyft i Sandö kranen)

5 CommentsComment on Facebook

Vad är vision 2.0?

Kan den hitta skiftnycklar också?

Spännande värre🤗

View more comments

Undra vem som flyttat in på torpet? Vi tackar Martin som är byggherre till mini torpet. ... See MoreSee Less

Undra vem som flyttat in på torpet? Vi tackar Martin som är byggherre till mini torpet.

7 CommentsComment on Facebook

Snyggt!

Snyggt hantverk 👍

Jättefint!

View more comments

Idag prov seglade vi två av Sandös Giggar. På måndag kl 18.00 är det premier för Sandö piraterna. Alla i Sandö är välkomna. Skicka bara ett mail att ni kommer. Vi går ut med fyra båtar och seglar någon timma, där efter bjuder vi på korv med bröd. ... See MoreSee Less

1 CommentComment on Facebook

Gud vad kul!

Om två veckor smäller det!!!! ... See MoreSee Less

Om två veckor smäller det!!!!

2 CommentsComment on Facebook

Välkomna på vår grill den 22 maj. Glasskiosken Sandö har öppet under eventet.

Andreas Ormsby

Badflotten är nu på plats! Första som simmar ut vinner en Sandö keps. (Bildbevis) trevlig valborg till er alla. ... See MoreSee Less

Badflotten är nu på plats! Första som simmar ut vinner en Sandö keps. (Bildbevis) trevlig valborg till er alla.

4 CommentsComment on Facebook

Leif Karlsson skynda dig i

Jag kommer å badar en stund men jag vill ha två kepsar 😅

Adam Södersten står på flotten nu 😅

1 CommentComment on Facebook

Åh vad kul!

Mycket vind förväntas de kommande dagarna, uppåt 30meter. Har ni lösa ställningar vid båtarna eller börjat lossa presenningar. Kanske dax att lägga fast dom igen. Glad påsk på er! ... See MoreSee Less

Mycket vind förväntas de kommande dagarna, uppåt 30meter. Har ni lösa ställningar vid båtarna eller börjat lossa presenningar. Kanske dax att lägga fast dom igen. Glad påsk på er!

Det har nu kommit fram att vi inte kan hjälpa stena line med lyft och botten målning. Så tyvärr blev läsö rutten inställd. Vi renoverar bryggor istället. Glad påsk på er alla!! ... See MoreSee Less

Det har nu kommit fram att vi inte kan hjälpa stena line med lyft och botten målning. Så tyvärr blev läsö rutten inställd. Vi renoverar bryggor istället. Glad påsk på er alla!!

9 CommentsComment on Facebook

Sent aprilskämt

Glad Påsk🐣🌷🧹gott försök😉

Glad Påsk🐣😂

View more comments

Med stor glädje kan vi äntligen meddela att stena line kommer börja köra turer mellan läsö och Sandö. Det blir två avgångar i veckan. (Måndagar och torsdagar) vi hoppas detta kommer bli en populär destination. ... See MoreSee Less

Med stor glädje kan vi äntligen meddela att stena line kommer börja köra turer mellan läsö och Sandö. Det blir två avgångar i veckan. (Måndagar och torsdagar) vi hoppas detta kommer bli en populär destination.

41 CommentsComment on Facebook

April april din dumma sill osv….

Med ai kan man få till allt Hur ska Sandö hamn hantera de med bomen som ni älskar så mycket Och parkering till bilarna De tror jag inte ai hjälper er med i verkligheten

Är det sån där båt där man kan välja dansbandsdansgolv eller discogolv?

View more comments

Tack alla 123st medlemmar som kom på årsmötet idag. Bra diskussioner och bra beslut! ... See MoreSee Less

Tack alla 123st medlemmar som kom på årsmötet idag. Bra diskussioner och bra beslut!

Vackra sandö från ovan ... See MoreSee Less

5 CommentsComment on Facebook

Ser kallt ut

Jättefint ,kul att se hamnen från ovan ☀️😁

Vilken fantastisk film👌🏻😃.

View more comments

Årsmöte på måndag. Många stora och intressanta beslut att ta. Kom och påverka framtiden för Sandö. Särögården kl 19,00
Välkomna!
... See MoreSee Less

Årsmöte på måndag. Många stora och intressanta beslut att ta. Kom och påverka framtiden för Sandö. Särögården kl 19,00
Välkomna!

Idag blev kajen färdig gjuten. Tack alla medlemmar som hjälpte till!! ... See MoreSee Less

4 CommentsComment on Facebook

Bra jobbat 💪🏻

Snyggt jobbat 🤩

Så bra det blir 🤗

Vattnet på hamnplan är nu påslaget. Ser vi att det blir kallare så måste vi stänga av. ... See MoreSee Less

Vattnet på hamnplan är nu påslaget. Ser vi att det blir kallare så måste vi stänga av.

Dax för tävling!!
En ny kompis flytta in i Dannevalens trädgård. Den måste ha ett namn. Bästa namn och bästa motivering vinner en Sandö keps!
... See MoreSee Less

Dax för tävling!! 
En ny kompis flytta in i Dannevalens trädgård. Den måste ha ett namn. Bästa namn och bästa motivering vinner en Sandö keps!

6 CommentsComment on Facebook

M/S KLIPPAN Motivering: klassiskt fartygsbenämninh. Ger maskinen status som om den vore ett fartyg. Krävs att den märks med hemmahamn sandhamn;)

R2D2 förkortning för Robot Danne. Klart att Danne håller snyggt utanför Dannevalen. Stark som en tjur, jobbar han i ur och skur!

Skäret, med vassa blad gör den processen kort, inte med skrov utan med gräs.

View more comments

Avslutar veckan med lite mysigt fredags dyk. Stort tack till Ola som ställde upp för hamnen! ... See MoreSee Less

Avslutar veckan med lite mysigt fredags dyk. Stort tack till Ola som ställde upp för hamnen!

7 CommentsComment on Facebook

OMG!! 😦 starkt gjort🤩🤩

Hur går det för vinterliggarna?

Ser kallt ut.

View more comments

Idag kollar vi is tjocklek i hamnen 15-25cm. ... See MoreSee Less

Idag kollar vi is tjocklek i hamnen 15-25cm.

7 CommentsComment on Facebook

Det var då vi sågade runt stolparna,på 70 talet innan kompressorerna kom💪

Tjockis..

Oj oj…. 😬, är vi inte vana vid

View more comments

Det är plogat om man vill titta till sin båt ... See MoreSee Less

Det är plogat om man vill titta till sin båt

1 CommentComment on Facebook

Snyggt jobbat 🤩

Varning för mycket snö under morgon dagen. ... See MoreSee Less

Varning för mycket snö under morgon dagen.

Det är myggfritt i Sandö! ... See MoreSee Less

Det är myggfritt i Sandö!

9 CommentsComment on Facebook

Härligt! Det är det inte i Karibien 😅

Ser också väldigt svårseglat ut🙃

Åh vad skönt ☀️😁

View more comments

Grattis till vinnande båten i tomte jakten 2026. Grattis Andreas och Eva! Pris traditionell julskinka. God jul! ... See MoreSee Less

Grattis till vinnande båten i tomte jakten 2026. Grattis Andreas och Eva! Pris traditionell julskinka. God jul!

1 CommentComment on Facebook

Stort grattis 🤶🏻🎄🎅🏻🤩🤩❤️. När kan vi komma och äta julskinka?😂🤣😉

Nu är det dax att ta fram era tomtar och julpynt och sätta på båtarna i hamnen. Trevlig helg!! ... See MoreSee Less

Nu är det dax att ta fram era tomtar och julpynt och sätta på båtarna i hamnen. Trevlig helg!!

1 CommentComment on Facebook

Tack för ett jättebra arrangemang! Kul att ses i hamnen även under vintern 😀.

Vissa mera
 
28 februari, 2017

Giraffen – båtbottenslip

Till hamnen har inköpts en båtskrapa med dammsugare. Något för medlemmar att tänka på nu när vårarbetet är nära förestående. Kom ihåg att boka den i tid. Hamnen är under ständigt uppsikt av miljömyndigheter från kommun och landsting. En olägenhet som även uppmärksammats av medlemmar är att efter vårarbetet lämnas färgglada fält på uppställningsplatsen, röda, blå, med mera beroende på vilken bottenfärg som skrapats på stället. Ett sätt att undvika dessa färgrester på planen är att varje båtägare innan skrapning lägger ut en presenning och sedan tar hand om det miljöfarliga avfallet. Ett annat, och bekvämare, sätt är att teckna […]
2 mars, 2017

Båtbottenslip

Det är inte OK att skrapa båtbotten och låta färgrester hamna på hamnplan. Nu finns det utrustning att låna i hamnen. Kontakta hamnkapten. Resultatet från de tester som gjorts ser mycket bra ut. Vår testbåt har efter slip med giraffen fått en slät och blank yta. Framförallt har ingen båt blivit nerdammad och inget spill på hamnplan. Passa på att boka i tid. Hälsningar Dennis  
5 mars, 2017

Första arbetshelgen avklarad

Första arbetshelgen är över. Alla gamla stolpar i ekehamnen är borta, nu väntar vi på mudderverket.  Det blev som väntat en ostadig helg med regn och blåst, ändå kom vi igång bra, förstärkningarna på brygga 8 är nästan klar för montage av de nya Y-bommarna.    Nu är vi igång och har ni möjlighet att ställa upp så hör av er till mig vi jobbar helger eller vardagar fyra veckor framåt. Hälsningar Dennis
10 mars, 2017

Bryggvärdar

I fortsättningen kan alla medlemmar genom hemsidan hitta namnen på dem som är bryggvärdar. De finns en värd för varje brygga. Bryggvärden skall samordna och se till att effektuera eventuellt arbete som behöver utföras. Meddelande från respektive bryggvärd till medlemmarna kommer att kunna läsas på denna sida. Det är också till bryggvärden man kan vända sig om man upptäcker brister eller annat på sin brygga. Om du vill kontakta du bryggvärd kan du göra det på denna sida Du hittar den nya funktionen under Medlemmar.
21 mars, 2017

Våryra – nej!

    Sandö hamn har sedan starten varit mycket miljömedvetna. Vi var först med att anlägga en spolplatta och vi var första hamn som hissade Blå Flagg. Årligen lägger vi ca 100.000 kronor på miljöfrämjande åtgärder. Ibland kan det hända att saker går fel och då tar vi fram våra resurser och rättar till det. I helgen blev det inget bryggbygge som planerat. Vi passade i stället på att ta fram våra trädgårdsredskap och snyggade till utefter Sandövägen. Alla grästorvor och all jord rensades och samlades till högar som transporterades bort.     Ute i Kohagen har vi färdigställt och […]
4 april, 2017

Full fart i helgen!

Muddringsarbetet är slutfört och akterstolparna är på plats. Nu kan vi fortsätta med att bygga bryggor. [metaslider id=1859]