Senaste nytt

 
Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Till för alla medlemmar i Sandö. Jätte kul även om man aldrig varit på en segelbåt. Vi har åldrar från 5-80år som varit med ute. Välkomna! Tack Lasse! Som hjälpte oss att filma och klippa detta! ... See MoreSee Less

2 CommentsComment on Facebook

Så snyggt gjort! Jag kan verkligen rekommendera en tur med jiggarna, riktigt roliga att segla😀

Proffsig film, kul.

Lite reparation på Dannevalens tak denna veckan. ... See MoreSee Less

Lite reparation på Dannevalens tak denna veckan.

Hamnplan avstängd!
Hela söndagen och måndag är hamnplan helt avstängd. Söndagen städar vi och gör om hamnplan till parkeringsplatser. Måndag saltar vi, så det inte damar så mycket i sommar. Trevlig helg på er!
... See MoreSee Less

Hamnplan avstängd!
Hela söndagen och måndag är hamnplan helt avstängd. Söndagen städar vi och gör om hamnplan till parkeringsplatser. Måndag saltar vi, så det inte damar så mycket i sommar. Trevlig helg på er!

Tack för en lyckad ”vår” grill i går. Med invigning av Sandös nya vattenfall! ... See MoreSee Less

3 CommentsComment on Facebook

Va mysigt det ser ut och med härligt väder ☀️

Tack för en bra arrangerad grillkväll! 👏

Oj vad är de för vattenfall?

Om två timmar startar vi grillarna. ... See MoreSee Less

Om två timmar startar vi grillarna.

I morgon är det dax för Sandö hamns första fest för året!! Välkomna! ... See MoreSee Less

I morgon är det dax för Sandö hamns första fest för året!! Välkomna!

På måndag är det Sandö piraterna, vi seglar kl 18.00 med hamnens 4 giggar. Efter seglingen blir det korv och bröd. Maila hamnkapten@sandohamn.se om du vill hänga med. ... See MoreSee Less

Idag sjösätter vi ROV som ska hjälpa oss att kontrollera botten inför vision 2.0. (Troligen det dyraste vi lyft i Sandö kranen) ... See MoreSee Less

Idag sjösätter vi ROV som ska hjälpa oss att kontrollera botten inför vision 2.0. (Troligen det dyraste vi lyft i Sandö kranen)

5 CommentsComment on Facebook

Vad är vision 2.0?

Kan den hitta skiftnycklar också?

Spännande värre🤗

View more comments

Undra vem som flyttat in på torpet? Vi tackar Martin som är byggherre till mini torpet. ... See MoreSee Less

Undra vem som flyttat in på torpet? Vi tackar Martin som är byggherre till mini torpet.

7 CommentsComment on Facebook

Snyggt!

Snyggt hantverk 👍

Jättefint!

View more comments

Idag prov seglade vi två av Sandös Giggar. På måndag kl 18.00 är det premier för Sandö piraterna. Alla i Sandö är välkomna. Skicka bara ett mail att ni kommer. Vi går ut med fyra båtar och seglar någon timma, där efter bjuder vi på korv med bröd. ... See MoreSee Less

1 CommentComment on Facebook

Gud vad kul!

Om två veckor smäller det!!!! ... See MoreSee Less

Om två veckor smäller det!!!!

2 CommentsComment on Facebook

Välkomna på vår grill den 22 maj. Glasskiosken Sandö har öppet under eventet.

Andreas Ormsby

Badflotten är nu på plats! Första som simmar ut vinner en Sandö keps. (Bildbevis) trevlig valborg till er alla. ... See MoreSee Less

Badflotten är nu på plats! Första som simmar ut vinner en Sandö keps. (Bildbevis) trevlig valborg till er alla.

4 CommentsComment on Facebook

Leif Karlsson skynda dig i

Jag kommer å badar en stund men jag vill ha två kepsar 😅

Adam Södersten står på flotten nu 😅

1 CommentComment on Facebook

Åh vad kul!

Mycket vind förväntas de kommande dagarna, uppåt 30meter. Har ni lösa ställningar vid båtarna eller börjat lossa presenningar. Kanske dax att lägga fast dom igen. Glad påsk på er! ... See MoreSee Less

Mycket vind förväntas de kommande dagarna, uppåt 30meter. Har ni lösa ställningar vid båtarna eller börjat lossa presenningar. Kanske dax att lägga fast dom igen. Glad påsk på er!

Det har nu kommit fram att vi inte kan hjälpa stena line med lyft och botten målning. Så tyvärr blev läsö rutten inställd. Vi renoverar bryggor istället. Glad påsk på er alla!! ... See MoreSee Less

Det har nu kommit fram att vi inte kan hjälpa stena line med lyft och botten målning. Så tyvärr blev läsö rutten inställd. Vi renoverar bryggor istället. Glad påsk på er alla!!

9 CommentsComment on Facebook

Sent aprilskämt

Glad Påsk🐣🌷🧹gott försök😉

Glad Påsk🐣😂

View more comments

Med stor glädje kan vi äntligen meddela att stena line kommer börja köra turer mellan läsö och Sandö. Det blir två avgångar i veckan. (Måndagar och torsdagar) vi hoppas detta kommer bli en populär destination. ... See MoreSee Less

Med stor glädje kan vi äntligen meddela att stena line kommer börja köra turer mellan läsö och Sandö. Det blir två avgångar i veckan. (Måndagar och torsdagar) vi hoppas detta kommer bli en populär destination.

41 CommentsComment on Facebook

April april din dumma sill osv….

Med ai kan man få till allt Hur ska Sandö hamn hantera de med bomen som ni älskar så mycket Och parkering till bilarna De tror jag inte ai hjälper er med i verkligheten

Är det sån där båt där man kan välja dansbandsdansgolv eller discogolv?

View more comments

Tack alla 123st medlemmar som kom på årsmötet idag. Bra diskussioner och bra beslut! ... See MoreSee Less

Tack alla 123st medlemmar som kom på årsmötet idag. Bra diskussioner och bra beslut!

Vackra sandö från ovan ... See MoreSee Less

5 CommentsComment on Facebook

Ser kallt ut

Jättefint ,kul att se hamnen från ovan ☀️😁

Vilken fantastisk film👌🏻😃.

View more comments

Årsmöte på måndag. Många stora och intressanta beslut att ta. Kom och påverka framtiden för Sandö. Särögården kl 19,00
Välkomna!
... See MoreSee Less

Årsmöte på måndag. Många stora och intressanta beslut att ta. Kom och påverka framtiden för Sandö. Särögården kl 19,00
Välkomna!

Idag blev kajen färdig gjuten. Tack alla medlemmar som hjälpte till!! ... See MoreSee Less

4 CommentsComment on Facebook

Bra jobbat 💪🏻

Snyggt jobbat 🤩

Så bra det blir 🤗

Vattnet på hamnplan är nu påslaget. Ser vi att det blir kallare så måste vi stänga av. ... See MoreSee Less

Vattnet på hamnplan är nu påslaget. Ser vi att det blir kallare så måste vi stänga av.

Dax för tävling!!
En ny kompis flytta in i Dannevalens trädgård. Den måste ha ett namn. Bästa namn och bästa motivering vinner en Sandö keps!
... See MoreSee Less

Dax för tävling!! 
En ny kompis flytta in i Dannevalens trädgård. Den måste ha ett namn. Bästa namn och bästa motivering vinner en Sandö keps!

6 CommentsComment on Facebook

M/S KLIPPAN Motivering: klassiskt fartygsbenämninh. Ger maskinen status som om den vore ett fartyg. Krävs att den märks med hemmahamn sandhamn;)

R2D2 förkortning för Robot Danne. Klart att Danne håller snyggt utanför Dannevalen. Stark som en tjur, jobbar han i ur och skur!

Skäret, med vassa blad gör den processen kort, inte med skrov utan med gräs.

View more comments

Avslutar veckan med lite mysigt fredags dyk. Stort tack till Ola som ställde upp för hamnen! ... See MoreSee Less

Avslutar veckan med lite mysigt fredags dyk. Stort tack till Ola som ställde upp för hamnen!

7 CommentsComment on Facebook

OMG!! 😦 starkt gjort🤩🤩

Hur går det för vinterliggarna?

Ser kallt ut.

View more comments

Idag kollar vi is tjocklek i hamnen 15-25cm. ... See MoreSee Less

Idag kollar vi is tjocklek i hamnen 15-25cm.

7 CommentsComment on Facebook

Det var då vi sågade runt stolparna,på 70 talet innan kompressorerna kom💪

Tjockis..

Oj oj…. 😬, är vi inte vana vid

View more comments

Det är plogat om man vill titta till sin båt ... See MoreSee Less

Det är plogat om man vill titta till sin båt

1 CommentComment on Facebook

Snyggt jobbat 🤩

Varning för mycket snö under morgon dagen. ... See MoreSee Less

Varning för mycket snö under morgon dagen.

Det är myggfritt i Sandö! ... See MoreSee Less

Det är myggfritt i Sandö!

9 CommentsComment on Facebook

Härligt! Det är det inte i Karibien 😅

Ser också väldigt svårseglat ut🙃

Åh vad skönt ☀️😁

View more comments

Grattis till vinnande båten i tomte jakten 2026. Grattis Andreas och Eva! Pris traditionell julskinka. God jul! ... See MoreSee Less

Grattis till vinnande båten i tomte jakten 2026. Grattis Andreas och Eva! Pris traditionell julskinka. God jul!

1 CommentComment on Facebook

Stort grattis 🤶🏻🎄🎅🏻🤩🤩❤️. När kan vi komma och äta julskinka?😂🤣😉

Nu är det dax att ta fram era tomtar och julpynt och sätta på båtarna i hamnen. Trevlig helg!! ... See MoreSee Less

Nu är det dax att ta fram era tomtar och julpynt och sätta på båtarna i hamnen. Trevlig helg!!

1 CommentComment on Facebook

Tack för ett jättebra arrangemang! Kul att ses i hamnen även under vintern 😀.

Vissa mera
 
15 mars, 2016

Sjösättning 2016

Äntligen är våren på våg och den långa mörka perioden över, sakta men säkert vaknar vi upp ur vinterdvalan.  Oavsett har arbetet nere i hamnen pågått, inte minst märks detta genom den nya pontonen som ligger i vinkel från nocken på brygga 10.  Den kommer ge extra skydd för hela hamnen när det blåser på. Ni har kanske redan börjat fundera på årets sjösättning?  I listan nedan ser ni sjösättnings helger med ansvariga, sjösättningen skall i huvudsak ske på helger, i undantagsfall och efter särskild överenskommelse med hamnkapten kan sjösättning ske tisdagar, onsdagar och torsdagar. Sjösättningstider 2016 Sjösättning lördag & söndag […]
4 april, 2016

Sommarens seglingsarrangemang

Här kommer lite förhandsinformation om sommarens seglingsarrangemang i Sandö Hamn, vi har en gammal klassiker och ett helt nytt spännande event. Sandöregattan – lördag den 27:e augusti. Sandöregattan är öppen för alla, det spelar ingen roll om man är proffs eller novis , seglingen är lättsam och anpassas efter väder och vind.  Traditionsenligt så har vi Regattafest på kvällen.  Mer exakt information kommer när det närmar sig. Seglings-”clinic” – lördag den 18 juni Det nya evenemanget är en seglings ’clinic’, tanken är att deltagande båtar skall filmas ute på havet under helt normala förhållanden.  Vi ber er alltså sätta segel […]
20 april, 2016

Förmåner genom Frihamnsordningen

Information om Frihamnsordningen Sandö Hamn har medlemskap i Frihamnsordningen som ger oss fördelar som gästande båt i andra hamnar som också är medlemmar.Som gäst ligger man gratis i tre nätter, med undantag för vissa hamnar som tar ut en miljöavgift på ca 25kr per dygn. Besök hemsidan för ytterligare information. www.frihavne.com FH-märken kan köpas för 50kr hos Hamnkapten. Välkomna!
28 april, 2016

Seglarskola i Vallda Sandö

Passa på att lära dig segla i sommar! Föreningen Sandö Hamn arrangerar seglarskolor med optimistjolle och 2-krona. Har man ingen optimist går det att hyra för 500:-/kursvecka. I seglarskolan måste man vara inne på sitt 8:e år och bevisligen kunna simma 200 meter. Kurserna hålls i juni och augusti. Läs mer och anmäl dig under utbildning.
30 augusti, 2016

Sandöregatta

Årets Sandöregatta inledes med en frisk västlig vind, startlinjen var mellan två bojar strax väster om Klöva. Starten var tight med 4 båtar väl samlade på linjen vilket inledde en intensiv kryss ut mot Hosholmarna, första benet gick ut till I Viten följt av en läns in för att runda Myra, nästa ben gick upp till Risöberget och sedan var det slör in mot mål vid piren, återigen vann familjen Bogestrand med Ebba vid rodret. 5 Bavaria 32 Peter Isaksson 4 Arcona 370 Peter Kullenberg 3 C55 Hans Larson 2 Dufour 34 Harald Christensen 1 Compis 36 Ebba Bogestrand
11 december, 2016

Höstbrev 2016

Efter en blåsig start på Sommaren har vädret ändå varit fantastisk inte minst sensommaren och hösten som blev så fin, det blev många höstdagar som kunde avnjutas på sjön.   Sista chansen att ta vara på sin mast. Din båtplats skall vara lämnad senast 31 oktober. Alla linor skall tas bort så att hamnen kan utföra reparationer och underhåll. Vattnet stängs av vecka 48. Masten på? Sandöhamn godkänner båtuppställning med mast på om man följer de speciella regler som är framtagna! Godkänd vagga, plåtar under ben, stödbalk fram, Spännband och köl-lås är ett krav. Mastskjulet! Alla master i mastskjulet skall kläs […]
15 december, 2016

Vakthållning

En viktig fråga som sysselsatt hamnens styrelse under ganska lång tid är: Hur skall vi få vakthållningen att fungera bättre? Vaktlistorna görs upp av hamnkaptenen Dennis Backlund i perioder på åtta månader. Under den senaste  perioden med omkring 550 vaktnätter, var det femtio missar. Det är naturligtvis ett facit som är oacceptabelt, och mycket huvudbry har ägnats åt hur man skall komma åt problemet. En del beslut har redan fattats. Bland annat skall de pågående vakterna inte bara ringa morgondagens vakt, utan också ringa vakterna en vecka fram i tiden. – Det är en åtgärd som vi redan kan se […]
16 december, 2016

Vaktinstruktion 2017

Hur du loggar in på ditt vaktpass Utanför entrédörren på vänster sida sitter en läsare som du lägger din TAGG emot när du kommer KL xx:00 och samma när du lämnar hamnen på morgonen KL xx:00. Övergripande Båda vakterna skall vara på plats hela tiden mellan xx.00 och xx.00. Om din vaktkompis inte dykt upp innan kl. är ca 20.30 ring och försök få tag på honom. Om vaktkompisen ändå inte har kommit till kl. 23.00 notera detta i vaktpärmen. – TA UPP GÄSTHAMNSAVGIFT som din första uppgift. – STÄDA ALLA UTRYMMEN Hamnvaktens uppgift är förutom denna instruktion att vid […]
24 december, 2016

Dags för julbad

Hej alla. Så här på julafton är det dags för ett julbad efter ett fantastiskt år. Eller hur. Ett gott jobb gör att med er hjälp så är alla båtar upptagna och står täckta och trygga inför vintern.  Nu har vi ju passerat det mörkaste dygnet och går mot ljusare sidor. God Jul och Gott Nytt År. Dennis
26 december, 2016

Sandöhamn är stängt för besök

  VARNING Klockan 11:00 stod vattnet över vägen jag ser bilar chansa och försöker komma ut. DET GÅR INTE. Vi har mellan 15-22 m/s vattnet stiger fortfarande hela tiden. // Dennis //   Stormen Urd är snart här och har fört med sig extremt högt vatten, vägen ut till hamnen är nu täckt av vatten, den är inte farbar.  Jag hör av mig igen när det går att köra ut till hamnen. Efter stormen är det bra om alla kan se över sina båtar, presenningar och ställningar. Mvh Jonas Turitz